tisdag 18 augusti 2009

Prrrutt, eller inte...

Asså, det känns som om jag är lite gasig i magen utan att det är nån action, om man säger så. I går kände jag inga knipningar alls, i dag kniper det igen... Kan det inte vara om en vecka. NU!!!

Sen väntar jag lite på den där lilla blödningen som Pernille på Gaia sa kunde komma efter en vecka... Ni som vet. Är det vanligt att en sådan kommer? Eller är det lika vanligt att den inte kommer?

Shitt, tänk om nån på jobbet så mig sitta och skriva om pruttar och blödningar på arbetstid. Men jag kan ju inte tänka på nåt annat...

7 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Det är vanligare att det inte kommer någon blödning än att det gör det, så det är inget du behöver gå runt och vänta på. Bara bra att veta att den KAN komma, så att man inte tror att det är KÖRT bara för att den kommer.
Jag har blivit gravid fyra gånger och aldrig fått någon s.k. nidblödning innan jag testat positivt.
Lycka till.

Jeckan sa...

Great! Tack för svaret, känns skönt med lite goda råd =)

I väntan på dig sa...

Ha ha ha.. vad du är härlig. Hoppas innerligt! En vecka går långsamt, till och med för mig..:-)

Morgahttp://queenofnight.bloggagratis.se/na sa...

Precis som Fertilitetsturisen skrev. Bli inte rädd OM det kommer någon, men bli inte besviken i förtid heller om det inte kommer något. Vilket som kan vara positivt! :-)
Jag har inte haft någon nidationsblödning med något av mina Barn.

Gällande att känna sig uppsvälld/stoppad/gasig... det kan vara ett gott tecken :-) Hihi.

En vecka kvar nu... Hur långsamt tycker då inte DU att tiden går... *fniss*

/Morgana *med en bokstavligt talat BLÅ tumme... - jag färgade vatten för att illustrera hur mycket blod det finns i kroppen. Hittade dock inte den röda karamellfärgen så det fick bli blåblodigt. Fint värre hehe*

Jeckan sa...

Haha! Ni är för härliga! Här kan man prata om ALLT mellan himmel och jord utan att känna sig det minsta konstig. =)

Mette sa...

Nidblödningar misstänker jag är mindre blödningar i början av gaviditeten (har aldrig hört uttrycket innan..)

På mina 3 första barn hade jag det i början sedan valde jag att sterilisera mig hmm.. till ingen nytta känns det som..

Blev gravid 8 år senare med enda flickan i min egen familj och då hade jag inga blödningar alls eller medvetenhet innan det var för "sent" för att ha ett val. Prinsessan hade redan då bestämt sig för att finnas vet att jag hade valt bort barnet om jag kunnat.

Fanns inte i min värld att jag skulle bli mamma igen.

Idag är jag otroligt tacksam över att hon valde just mig som sin mamma :D

Har inte riktigt klurat ut om du är med barn eller inte, oavsett är du med barn eller om du kommer bli med barn så önskar jag dig och barnet/-en allt gott i livet känns som att du kommer bli en bra mamma.

Perfekta mammor (pappor)finns inte man kan bara göra det man känner är för sin egen familj och dess förutsättningar.

På återseende.

Jeckan sa...

Hej Mette!

Tack för din kommentar! Jag vet inte om jag är gravid... Men hoppas det, gjorde min första insemination förra måndagen. det visar sig om någon vecka!

Fint att se det som att barnet väljer sin förälder =)

Ja, på återseende!