måndag 24 augusti 2009

Ännu en cliffhanger - hoppas jag...

Det blev minus på första testet... Jag stirrade, stirrade och stirrade på stickan. Det blev inget plus ändå =)

Men jag drar inte så himla stora växlar på det. I alla fall inte ännu. För det första är det cd 27. Det kan alltså vara så mycket som sju dagar kvar till mens. Med tanke på att cykeln varit 29/30 senaste månaderna så tippar jag att det kan bli typ 33-35 dagars cykel nu. Det betyder att testet KAN ha gjorts för tidigt. Dessutom testade jag mitt på dagen, på lunchen på jobbet. Enligt test-beskrivningen ska man testa på morgonurin om man gör det tidigt, annars kanske det inte ger utslag. Och endast 53 procent av de gravida får utslag fyra dagar innan beräknad mens. Hoppet lever, iaf några dagar till.

Brösten ömmar fortfarande och det drar i magtrakten. Men nu kan det ju iofs ha övergått från "efter-inseminations-ont" till "innan-mens-ont".

Det känns inte än så länge som om världen går under om det blir negativt resultat. Men jag vet inte hur jag reagerar när det sjunkit in på riktigt.

Nu väntar jag några dagar innan jag testar igen. Om jag kan hålla mig... ;)

7 kommentarer:

I väntan på dig sa...

Det är bra att du är positiv, det är bra att du tror att det inte kommer att vara "hela världen" om det blir negativt just den här gången. Det är faktiskt första försöket, men hoppas och önskar det gör vi ju alla ändå. Håller tummarna och väntar lite till :-)

loba sa...

Ja, vi håller tummarna lite till. Och, som "i väntan på dig" redan så klokt påpekat, så är det första försöket. Blir det fortsatt negativt denna gång, försöker du igen.

Anonym sa...

IMT *kram*

Morgana sa...

Fortsätter att knipa tumme!!! :-)
Kram på dig!

Jeckan sa...

Tack, härliga kvinnor! Jo, jag håller nån tumme jag med. Även om det känns lite, hm, svårt... Den känns förresten mest som jag ska få mens vilken sekund som helst. Fy fan. Inte sen jag var 13 och döskämdes över att ha mens har det varit så ångestfyllt att gå och vänta.

Mette sa...

När jag väntade min prinsessa visade det negativt när jag var väldigt långt gånget i mitten av maj 2006 och lilla damen är född i september samma år. Det sas att det inte är ovanligt när man är väldigt långt framskriden i sin graviditet.

Håller alla tummar för att det är positivt för din del och stå du ut några dagar så du får ett säkert besked.

Nu en nyfiken fråga som slog mig är det dyrt att inseminera?

Kram Mette

Jeckan sa...

Mette: Tack för lyckönskningarna!
Dyrt? Jo, det är dyrare än att ligga med en man iaf ;) Skämt åsido... På Gaia, som jag besökte, kostar det 3500 danska kronor att göra det, med öppen donator. Lite billigare med anonym. Man får gångra med 1,5 i dagsläget eftersom svenska pengar är så skruttiga. Typ 5000 spänn alltså. Plus resekostnader, totalt blev väl min nota ungefär på 7000 sek inkl allt. Tycker inte att det är så farligt, IVF kostar betydligt mer.