måndag 13 juli 2009

Vad är föräldraskap...

Här sitter jag nu. Det är omöjligt att tänka på framtiden. Omöjligt att inte göra det. Jag måste fylla tiden med något. Måste göra något.

Vad kan jag göra? Jo, skriva och fantisera. Därför startar jag ett blogg-projekt.

Alla har vi ett förhållande till föräldraskap.
Vi är föräldrar.
Vi har egna föräldrar.
Har saknat föräldrar.
Saknar dem.
Hatar dem.
Älskar dem villkorslöst.

Vi slipper aldrig undan föräldraskapet. Relationen till det varar för evigt. Få saker är så konstanta.

Vilken är Din relation till föräldraskap?
Kan du beskriva föräldraskap med tre ord?
Med en färg?
Hur luktar föräldraskapet?
När började du längta efter barn?
Hur känns det i hjärtat...
... när du ser ditt/dina barn?
... när det/de skrattar?... gråter?
... när du längtar efter ditt/dina barn?
... när du längtar efter ditt/dina ofödda barn?
Hur känner du när du tänker på...
... din pappa?
... din mamma?
Vad är svårast med att vara förälder?
Vackrast?

Reagera. Jag vill veta vad Du känner!

Resultatet kommer att inspirera mig till en berättelse/reflektion/saga som publiceras på Bebisen och jag.

Dikt eller verklighet? Både och.
Anonymitet? Absolut.

Fundera på vad du känner när du läser frågorna. Reflektera. Berätta!
Alla sätt att berätta på är rätt.

Mejla Din historia före den 1 augusti till bebisenojag@live.se

Shoot!

2 kommentarer:

Morgana sa...

åh vilken underbar idé. Hur skall jag kunna sova nu då?! ;-)

Idag har jag slagits med miljarder mygg medan Ettan hade fotbollsträning. Börjar bli ohållbart här. Blä! Vill ju vara ute och njuta av sommaren.
När åker du förresten?

Kram
/Morgana

Jeckan sa...

Morgana: Inte sova, bara skriva... =) Det blir en lång vecka, drar till Göteborg på Madonna den åttonde, sen vidare till Malmö och en kusin den 12:e och till Danmark den 13:e. Logistik, logistik!