tisdag 7 juli 2009

fortsättning...

Kära vänner!

Jag mår mycket bättre i dag. Jag får bara sån ångest när jag tror att jag ska få anfall, det är så mycket känslor som kommer upp då... Det är lite olika (och rätt stora) saker som hänger på anfallsfrekvensen.

Körkortet till exempel, och med det jobbchanser. Utan körkort inget jobb på lokaltidning = jobbmöjligheterna begränsas. Plus att anfall skulle betyda att den nya medicinen ev inte fungerar = byta medicin igen vilken kanske inte skulle fungera = barnskaffandet skulle få skjutas på framtiden tills jag är helt medicinfri, och det skulle handla om år.

Det är mycket om-utifall-känslor. Känslor som är är alldeles för vanligt förekommande i min kropp. Jag måste fokusera tankarna i rätt riktning bli bättre på att se möjligheter i stället för alla begränsningar.

Klart att det finns jobb till mig. Jag är bra! Även utan körkort... =) Jag kommer att bli mamma, nu eller om några år. På egen hand eller med en man.

Flickrummet: du har rätt, det är bra att erkänna känslorna, bejaka dem. Sen måste man gå vidare. Tack för dina ord!
Loba: Nej det blir inget läkarbesök, jag väljer att se det som en smärre stress-attack, och inte epilepsi-anfall. Hoppas jag har rätt... Inte oroa sig!

Men det är skönt med den här bloggventilen tycker jag. Allt blir bättre bara av den =)

4 kommentarer:

loba sa...

Okejdå. Inte oroa sig. Skönt att du mår bättre. Och självklart förstår jag ångesten.

*tant lugn nu*

I väntan på dig sa...

Om du intalar dig något tillräckligt länge så blir det verklighet! Det tror jag på benhårt :-)

Jeckan sa...

M: Rätt. Tanken kan försätta berg. Jag kommer att bli gravid på första försöket, jag kommer att bli gravid på första försöket, jag kommer att bli gravid på första försöket, jag kommer att bli gravid på första försöket, jag kommer att bli gravid på första försöket... eller hur? =)

Morgana sa...

Härligt att du mår bättre igen!!!