fredag 3 juli 2009

Åldersnojja?

På söndag fyller jag 34 år. Det är en riktigt jävla tråkig ålder. Smaka på det. Tretti-fyra. Det säger en ingenting. 34, 34, 34. Ligger inte ens gott i munnen. Tråkåldrarnas tråkålder.

Och jag har börjat gagga för folk om hur gammal jag är. Jag som aldrig har brytt mig om ålder förut. Kanske beror det på åldern...

Men än är jag 33. I tre dagar till. 33. Det låter som en liten sång. Tretti-tre, tretti-tre, tretti-tre. Ser gulligt och bulligt ut gör det också. 33.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Seså! Du kommer alltid vara yngre än mig ;) Alltid. Smaka på det och njut nu ordentligt av siffrorna. :) Och grattis, redan nu -till alla dina åldrar :)

Jeckan sa...

Okej då. Merci, madame =)

loba sa...

34 är en bra ålder. Jag hade jätteroligt hela året jag var 34. 33:an var hemsk, däremot.


Hurra på sig unga fröken :)

Ett Nytt Liv sa...

Det finns ju en jättefin sång om 34:an. "Nu är det slut på gamla tider ja nu är det färdigt inom kort nu ska hela rasket rivas nu ska hela rasket bort och jag tar farväl och stora tårar trillar på min kind nu är det slut på gamla tider nu ska 34:an i himlen in"...
Ja, vet inte vad de versraderna säger mer än att inte är 34 fy skam inte!
Dessutom, du är fortfarande under 35 :-)
Och å andra sidan, spelar det ingen roll. Det är ju "bara en siffra". Om än fertilitetsrelaterad, i viss mån.

Jeckan sa...

Loba: Hoppas min 34 blir fin också. 32 var pest, 33 var bättre. Kanske blir det bara bättre och bättre. Hoppas jag får en bebis under 34:an, det vore ju toppen.

Ett nytt liv: Hahaha! Vilken underbar hyllning till 34:an! Den ska jag sjunga på söndag =)

Ulrika Gabriel sa...

Ahhh, du har ju att se fram emot 40. 40 är det nya 3o, säger "de som vet" (troligtvis de som är nojjiga över att inte vara 30 längre ;-)...).
Snart kanske det är läge för grillning, va?!?!? Jag hör av mig. Det har ju liksom antingen varit alldeles för blött eller alldeles för varmt hittils.
Allt gott från Ulrika 41 år

Morgana sa...

Grattis i efterskott :-)