söndag 19 juli 2009

Kosmisk testning

... man kan ju inte låta bli att tänka tanken.

Att detta har kommit för att pröva mitt val. "För att du noga ska överväga ditt beslut", trodde min kära svägerska.

Jag hade en riktigt nice dag i går. Skansenbesök med dejten. Hålla handen, titta i ögonen. Riktigt mysigt. Kyssen väljer jag att inte tänka på i nuläget... Det kändes nämligen inte ett skit i magtrakten under den (det gjorde det för övrigt både efter och före, därför väljer jag bort att tänka på frånvaron av magpirret under kyssen...)

Det har känts lite förvirrat de senaste dagarna, minst sagt. Men det börjar klarna.

"Stick to your plan", tyckte brorsan. Så även en klok vän som jag pratade med i telefon tidigare i dag... Min vän menade också att jag borde sätta mig själv och mitt noga övervägda val att fullfölja Danmarks-resan i första rummet. "Efter två träffar har du ännu inga förpliktelser mot honom"

Jag vet att det är det enda rätta att göra. Att försöka komplicera detta lilla dilemma så lite som möjligt. Det är lättare sagt än gjort. Men när jag känner efter i magen vet jag vad som känns rätt. Och det är Bebisen och jag.

Det andra får bli ett äventyr som vi får se var det slutar.

Har för övrigt varit på Sthlm Jazzfest i helgen. Gillade de här grabbarna skarpt!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vet att du kommer fatta rätt beslut som alltid. Vilket det är vet bara du =) kram!

Jeckan sa...

flickrummet: och ju mer man tänker på det desto lättare blir det, som tur är =)

I väntan på dig sa...

Jag håller absolut med alla. Jag vet precis hur det känns.. Jag skapade en profil på en dejtingsida. Jag pratade med jättemånga urtrevliga.. sen så tänkte jag. Nej, det är meningen att jag ska göra det här.. Jag gillar ju faktiskt inte killar i förhållanden.. jag vill vara ensam.
Det är "bebisen och jag" också, för hela slanten.

Morgana sa...

Ett bra beslut tycker jag!
Är han en riktig tiopoängare, så finns han ju kvar under resans gång också...

För att bli personlig, så hade
jag precis börjat planera för en 3:a, när Skruttans pappa trädde in i bilden. (Tvåan är ju som sagt "made in Denmark" och meningen var att alla resten av mina Ungar skulle bli det... Haha så fel jag hade. Livet ville annat. *L*) Han fick veta förutsättningarna redan från början och var helt oki med det. Biobarn TILLSAMMANS skulle bli en senare historia, några år senare... OM vi fortfarande var tillsammans då.
Sen ville som sagt lilla Trean inte bli till i Danmark utan ha en pappa istället, men det är en annan historia ;-)
(jag hann inte åka ner helt enkelt...)

Jeckan sa...

I väntan på dig: Jag har en sån sida jag också, mest "för-att". Men där hittade jag den här snubben, och han är helt okej =)

Morgana: Härlig historia! Biobarn, me likey uttrycket =) Man vet aldrig vad livet för med sig, som klyschan säger.

Anonym sa...

Gillade också uttrycket biobarn =) Nästa gång du är i stan får du höra av dig -så vi får ses nån gång!

Jeckan sa...

flickrummet: Det vore skitkul. Jag kommer antagligen till stan när det är Pride. Kanske då?

loba sa...

Håll dig till planen. Om den här killen är en bra kille, kommer du kanske inte heller att behöva välja mellan honom och Danmark ;)

För övrigt vill jag också höra ifrån dig innan du kommer hit nästa gång. Vi skulle kunna ta en bloggfika allihop i samband med Pride :)