söndag 26 september 2010

Lite tips?

Kära friends!

Jag tänkte att jag skulle börja "fertilize myself" igen, i förebyggande syfte, och för att testa lite hur kroppen reagerar på olika hormonella förändringar. Folsyra vet jag är bra och det har jag käkat förut, och det finns ju på Apoteket...

Bidrottninggelé och rosenrot har jag också hört ska vara bra. Var får man tag på bra sådana produkter? Finns det också på Apoteket eller är det hälsokost som gäller?

Några andra husmorsknep för att stimulera ägglossning?

Mvh//Jeckan

6 kommentarer:

Jag vill jag kan... sa...

Halloj! Såg ditt inlägg förut och blev inspirerad - hittade bidrottningen på... vad var det nu... bodystore.se el möljligen .com. Jag beställde det men är ärligt talat lite skeptisk :0) Folsyra är jag redan inne på däremot - men ack så dålig på att komma ihåg att ta det!!

Yevonde sa...

Hej där!

Jag köpte bidrottninggele hos min akupunktör. Hon beordrade gojibär med, av ren allmän hälsa. Och så åt jag omega-3. :)

Kram!

loba sa...

Du hittar alla bra grejer som Bidrottninggele (det finns även i veganska kapslar utan gelatin *host*), Rosenrot, Maca och även Folsyra B+ på hälsokosten.

Jag funderar på att börja om med Bidrottninggelen. När jag åt den blev mina cykler mer regelbundna och jag kände av ägglossningen mycket bättre. Rekommenderas varmt.

Yevonde sa...

Just ja! Maca åt jag med. Min zonterapi-kvinna rekomenderade det. :)

Ulrika sa...

Jag åt Rosenrot (köpt på hälsokosten) under flera cyklar. Med ÄL-tester visste jag att jag hade ganska regelbunden ägglossning redan innan, men jag upplevde att jag fick "starkare" ägglossning med Rosenrot. Sedan mådde jag väldigt bra av tabletterna också. Blev pigg och glad!

Jeckan sa...

Underbara tjejer! Jag sätter igång med folsyra med en gång för det har jag redan hemma. Sedan köper jag bidrottning-gelé och rosenrot... Ska kolla upp detta Maca också. Stort tack!!